DETIK BERHARGA

Thursday, June 22, 2006

Isnin – 5 jun 06-

Aku masih menantikan saat bilakah akan berakhirnya penantianku yang satu ini..(penantian itu membawa berjuta penyeksaan, tapi kena sabar eh..).
After this insyaAllah i will remember(sampai Allah takdir aku melupakan) Ustaz Kamarul Salam. How can i discribe him?
Fizikal? Ada hidung, mulut, tangan and everything(he..he). Oklah, he is smart(tapi fizikal bukan yang utama, yang penting fikrah mesti perkasa, kalau hensem tapi fikrah takde, buat ape!). Dia seorang yang lawak(lawak die memang real giler, gelak sampai nampak anak tekak) tapi biler dia cakap atau tegur memang terasa giler(makan dalam!!Rasa macam ‘berdarah-darah’). Actually i learn new word from him ‘siang’ , ‘malam’ dan yang sewaktu dengannya(tapi hanya guys yang pergi misi jelah yang tahu). Hati umpama generator untuk badan kita. Kalau hati rosak hancur yang lain(hampeh tak boleh pakai)..Imam Syahid Hassan Al-banna kata “kita ini umpama orang yang meraba didalam gelap untuk mencari cahaya sedang suis itu berada dihujung jari sahaja, dan suis itu adalah Al-quran”. Hassan al-Banna pernah ditanya kenapa dia tidak menulis and dia cakap “ aku tak mahu menulis dibuku kerana ia kaku dan tidak bergerak tapi aku mahu menulis dihati kerana hati itu hidup dan bergerak serta mampu mengubah dunia”.
Kita sebagai duat seharusnya membaca dan menhayati Al-quran dengan hati bukan akal semata-mata. Kita seharusnya serius dalam berdakwah dan pastikan setiap gerak geri kita menghasilkan sesuatu untuk dakwah. Time seronok, seronok jugak , time dakwah kene serius.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home